facebook

Zerwana linia, czyli ostatni dzień #szusowanka przed przerwą

Dodano: 29.12.2020

Pech nas w tym roku nie opuszcza. Po nagłym zakończeniu poprzedniego sezonu i konieczności zamknięcia ośrodka pod koniec tego roku, nasze strony “na deser” nawiedził niezwykle silny wiatr, który spowodował awarię zasilania i spore zniszczenia nie tylko samej trakcji, ale i drzewostanu. 

Pierwotnie mieliśmy kręcić do 23:00, żeby godnie zakończyć tę część sezonu narciarskiego przed przymusowym “urlopem” spowodowanym rządowymi ograniczeniami (w praktyce lockdown’em). Ale niestety potężny wiatr, a przede wszystkim nieprognozowane wcześniej huraganowe podmuchy (które są zwykle największym wyzwaniem) spowodowały spustoszenie – zerwały trakcję, również tą awaryjną i powaliły wiele drzew w naszej okolicy.

JAK DOSZŁO DO AWARII?

Awaria sieci nastąpiła w okolicach godziny 18:00 i dotknęła na nasze nieszczęście zarówno sieci głównej od strony Dusznik-Zdroju, jak i awaryjnej od strony Lasówki. Dodajmy, że porywy wiatru sięgały nawet 30 m/sek – były więc bardzo mocne, wręcz niebezpieczne. Niestety dosięgnęły obu naszych “prądotwórczych” ramion, co spowodowało wyłączenie pracy większości kolei linowych i wyciągów.

Dodatkowo brak energii w większości kas uniemożliwiał przeprowadzenie kompleksowo zwrotów (w tym przypadku nie działały oczywiście komputery). Te, które działały, starały się robić zwroty na bieżąco, w pozostałych przypadkach pracownicy rozdawali adresy e-mail bądź karty zwrotów, aby tam kierować reklamacje i zrealizować zwrot zgodnie z regulaminem zwrotów – czyli wartość za niewykorzystany czas karnetu była zwracana.

CZY I JAK MOŻNA ZWRÓCIĆ NIEWYKORZYSTANE KARNETY?

Oczywiście, że tak. Wszyscy, którzy tego dnia nie wykorzystali do końca zakupionych karnetów z związku z awarią energii elektrycznej o godzinie 18:00, otrzymają proporcjonalny zwrot pozostałej kwoty. W ciągu najbliższych 7 dni  będziemy obsługiwać zgłoszenia, wszystko wyliczać i zwracać należne Wam pieniądze. Środki będą zwracane wprost proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu. Warunkiem otrzymania zwrotu jest posiadanie paragonu oraz karnet musiał być użytkowany pomiędzy 17:00 a 18:00!

W sprawie zwrotów najlepiej zwrócić się bezpośrednio do ośrodka lub kasy, w której dany karnet został zakupiony. Dane kontaktowe do wszystkich ośrodków znajdziecie pod tym linkiem.

Jeśli kupowaliście karnet przez internet, prosimy o wysłanie informacji mailowej na adres: biuro@e-skipass.pl.

CZY STACJA POSIADA ZASILANIE AWARYJNE?

Oczywiście, że tak. Wbrew pojawiającym się w internecie opiniom, Zieleniec posiada agregaty prądotwórcze oraz silniki spalinowe. Miejmy jednak świadomość, że agregaty w pierwszej kolejności zapewnić muszą prąd i ogrzewanie w obiektach, a silniki spalinowe, które zlokalizowane są przy wszystkich kolejach i wyciągach, służą do awaryjnego ich uruchomienia w sytuacji, w której konieczne jest ściąganie ludzi z wyciągów.

Nie mamy możliwości zapewnienia tak dużej ilość energii awaryjnym zasilaniem, aby na agregatach móc uruchomić całą zieleniecką infrastrukturę. Na agregacie awaryjnym działał wczoraj jednak wyciąg M-2. 

SERDECZNIE WAS PRZEPRASZAMY!

Pomimo że nie mieliśmy bezpośrednio wpływu na sytuację, chcieliśmy przeprosić za niedogodności, które Was spotkały. Niestety takie wypadki w górskich terenach się zdarzają, szczególnie wobec trudnych warunków atmosferycznych i bardzo często wiejącego w Sudetach silnego wiatru.

Błyskawicznie po wystąpieniu sytuacji podjęliśmy kroki mające na celu jej usunięcie, jednak sami nie posiadamy ani uprawnień, ani technicznych możliwości, aby we własnym zakresie reperować zerwane liny i powalone słupy. Tym bardziej, że sprawę dodatkowo utrudniały powalone drzewa. Tu zdani byliśmy na pogotowie energetyczne, które dopiero dziś (28 grudnia) o godzinie 14:00 uporało się z awarią!

Jednocześnie dziękujemy bardzo wszystkim osobom, które wczoraj wykazały się wyrozumiałością i cierpliwością wobec problemu, który dotknął przecież tak naprawdę nas wszystkich. 

Zieleniec Ski Arena

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Znajdziesz nas tutaj: