facebook

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

Dodano: 10.07.2018

Choć do zimy pozostało jeszcze (niestety) trochę czasu, w naszej stacji dzieje się wiele, właśnie w kontekście kolejnego sezonu narciarskiego. Jedną z ważniejszych z punktu widzenia narciarzy informacją będzie zapewne fakt rozpoczęcia budowy kolejnej kolei kanapowej w Zieleniec Sport Arena. 

Stacja narciarska od wielu sezonów stawia na intensywny rozwój. Kolejnym elementem tego procesu będzie uruchomienie w tym sezonie nowej kolei, która zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość całego ośrodka. 

Budowa rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Nowym elementem narciarskiej infrastruktury będzie kolej linowa Tatralift (typ TS-4), która wyposażona będzie w 4-osobowe, niewyprzęgane z liny,   kanapy. Zlokalizowana będzie w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10. 

Całe przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków – Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu. 

DCIM100MEDIADJI_0128.JPG
DCIM100MEDIADJI_0135.JPG
maly-rozmiar3
maly-rozmiar4
maly-rozmiar5
maly-rozmiar6
maly-rozmiar7

Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach.  Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie. 

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10: 

  • położenie dolnej stacji 871 m npm
  • położenie górnej stacji 1017 m npm
  • długość po stoku ok – 600 m
  • średnie nachylenie stoku 24%
  • różnica wzniesień kolei 146m
  • stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole
  • stacja przewojowa na górze
  • podpory trasowe szt. 8
  • krzesła 4 osobowe szt. 90
  • silnik – 160 KW
  • przepustowość 2400 osób /godz
  • prędkość jazdy 0- 2,5 m/sek

Dokładną lokalizację kolei już dziś można dokładnie podejrzeć na dostępnej na naszej stronie mapie (G10), gdyż została ona już wcześniej zaprojektowana – oznaczona jest na razie jedynie kolorem szarym, jako kolei będąca wcześniej w fazie planów a dziś w budowie. 

 

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Znajdziesz nas tutaj: