facebook

UNKNOWN

FAQ

 

Stare polskie przysłowie mówi o tym, że nie ma złych pytań. Złe bywają tylko odpowiedzi. Jeśli więc nurtuje Cię jakaś sprawa – zastanawiasz się na przykład nad tym, dlaczego czasem nie są naśnieżane stoki albo czy i gdzie można w Zieleńcu pojeździć na sankach – gorąco zachęcamy do rzucenia okiem na najczęściej zadawane pytania i przygotowane przez nas odpowiedzi znajdujące się poniżej. Jeśli interesujący Cię temat jednak się tam nie znajduje, prosimy o kontakt. Postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości inną drogą.

Czy w Zieleńcu można płacić kartą?
Oczywiście większość kas jest wyposażona w terminale płatniczne, jak również, obiekty noclegowe oraz bary i restauracje. Mimo wszystko przed wyborem danego pensjonatu sugerujemy sprawdzenie takiej możliwości telefonicznie.

Czy w kasach można płacić kartą?
Tak. W większości kas istnieje możliwość płatności kartą płatniczą.
Czy snow park będzie czynny? Ewentualnie, czy są przygotowane przeszkody dla freestylowców?
Jeżeli zima będzie sprzyjająca, to oczywiście snow park zostanie otworzony. Pamiętajmy również, że naszym celem w pierwszej kolejności jest jak najlepsze przygotowanie tras, tak abyśmy mogli zagwarantować Państwu odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz satysfakcji z szusowania.
Dlaczego stoki nie są naśnieżane?
Aby naśnieżanie było efektywne, musimy mieć odpowiednią temperaturę, wilgotność oraz umiarkowany wiatr. Dopiero jeżeli wszystkie trzy elementy mają odpowiednie parametry, armatki mogą pracować na 100% mocy. Często pracują na mniej niż 100% – np. gdy temperatura wynosi -2°C (jest to minimalna temperatura do włączenia armatek. W Zieleńcu każdej zimy staramy się zmaksymalizować efektywność naśnieżania dostosowując proces do jak najlepszych warunków.
Gdzie można pojeździć na sankach?
W Zieleńcu na stokach narciarskich mamy zakaz używania sanek, jabłuszek itp. Wydzielone miejsce do jazdy na sankach znajduje się pod ośrodkiem Hanka – tuż obok wyciągu M2 oraz B2 prawa za domem.
Dlaczego ratrak nie wyjeżdża na stok pomimo tego, że są muldy?
Stoki w Zieleńcu ratrakowane są codziennie w nocy, a przy intensywnych opadach śniegu również z rana. Aby ratrakowanie miało sens wymagany jest czas i odpowiednia temperatura tak by „sztruks” miał chwilę, by przymarznąć, co skutkuje utworzeniem się jednolitej powłoki. W przypadku gdy po wyjeździe ratraktu na stok, ten zostaje od razu oddany do użytku, a nie ma czasu na to, aby mróz „chwycił” śnieg, stok po niedługim czasie wraca do stanu pierwotnego. Stoki przy kanapie G1 i W5 ratrakowane  są również przed nocna jazdą. Celem wyjazdu ratraku jest jak najbardziej optymalne przygotowanie tras, co wiążę się (tak jak w przypadku naśnieżania) ze spełnieniem konkretnych warunków pogodowych. Szersze informacje o ratrakowaniu dostępne na https://zieleniec.pl/ratrakowanie-tras-faq/

Uwaga: podczas ratrakowania obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania na stoku, ponieważ grozi to uszczerbkiem na zdrowiu – w szczególności na stokach gdzie ratraki przy stromych podjazdach używają wyciągarki z linką.

Czy Zieleniec dysponuje przechowalnią bagaży?
Niestety obecnie nie posiadamy przechowalni bagażu – pracujemy jednak nad takim rozwiązaniem i mamy nadzieję, że w następnych sezonach takie miejsce pojawi się w Zieleniec Sport Arena.
Dlaczego nie ma karnetów rodzinnych?
Obecnie nasza oferta skonstruowana jest tak, że dzieci do lat 5 mogą korzystać z wyciągów kanapowych za darmo – pod warunkiem, że jeździ z nimi opiekun z ważnym karnetem. Dodatkowo różnica pomiędzy karnetem normalnym, a ulgowym jest znacząca. Pamietajmy, że w przypadku innych ośrodków, dostępność rodzinnych karnetów ogranicza szusowanie do jednej pozycji – jednym z naszych głównych celów, jest brak jakichkolwiek ograniczeń dla naszych gości, jeżeli chodzi o korzystanie ze stoków i wyciągów.
Czy można płacić w euro lub koronach?
Niektóre obiekty akceptują płatność walutą inną niż PLN. Dobrą praktyką jest sprawdzenie przed przyjazdem, czy dany obiekt akceptuje płatności w Euro lub Koronach.
Kiedy i które stoki są ratrakowane?
Wszystkie stoki w Zieleńcu są ratrakowane, codziennie w nocy, a przy intensywnych opadach śniegu również z rana. W skrajnych przypadkach stoki są ratrakowane również przed nocna jazdą, co wiąże się z chwilowym wyłączeniem stoku z użytku. Szersze informacje o ratrakowaniu dostępne na https://zieleniec.pl/ratrakowanie-tras-faq/
Co zrobić ze zgubioną przez kogoś rzeczą? Gdzie ją zanieść? Gdzie zgłosić? Z kim się kontaktować?
Najlepiej udać się do kasy przy wyciągu i taki fakt zgłosić. Ewentualnie zachęcamy do zgłoszenia takiego faktu na grupie „Poszusowane – czyli Zieleniec Sport Arena po godzinach
Planujemy przyjechać dużą grupą do Zieleńca. Z kim skontaktować się w sprawie przyjazdu i ewentualnych zniżek?
W Zieleńcu mamy preferencyjne programy rabatowe dla grup zorganizowanych (min 20osób). W zależności od wielkości grupy, można liczyć na rabat od 10 do 25 % + karnety dla opiekunów. Celem przygotowania oferty grupowej, najlepiej przesłać pytanie na email: skipass@zieleniec.pl
Czy w Zieleńcu znajduje się sklep spożywczy lub całodobowy? Gdzie on jest?
W Zieleńcu znajdują się dwa sklepy. Jeden z nich znajduje się przy ośrodku Straszny Dwór, a drugi przy Jagience. Sklepy nie są całodobowe.
Do której godziny są czynne restauracje? Czy po nocnych jazdach można coś jeszcze zjeść?
Godziny otwarcia poszczególnych restauracji uzależnione są od ruchu, ale jest wiele miejsc gdzie spokojnie po 22:00 możemy liczyć na kubek ciepłej herbaty i coś do zjedzenia.
Czy z wyciągu mogą skorzystać turyści piesi?
Turyści piesi mogą zimą korzystać z wyciągów aby dojechać na szczyt lub do schroniska. Bilety można kupić w kasach: Kasy Nartorama wyciąg N2, Kasy Winterpol wyciąg W3. Ceny biletów:
Wjazd ze zjazdem – normalny 40 PLN / ulgowy 25 PLN
Wjazdowy lub zjazdowy– normalny 30 PLN / ulgowy 20 PLN
Uwagi: Bilet zakupiony na Nartorami obowiązuje tylko na ich wyciąg – analogicznie z pozostałymi.
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Znajdziesz nas tutaj: